اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: توزیع سوخت پاک یکی از «مُسکن‌ها» برای کاهش آلودگی هوا است که به موازات آن باید اقدام‌های تکمیلی در دیگر بخش‌ها نیز انجام شود.
 
کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: روزانه میزان زیادی سوخت در کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و صنایع بزرگ و کوچک سوزانده و در هوا منتشر می‌شود.
 
وی افزود: در صورتی که اقدام‌های لازم برای کاهش آلایندگی این سوخت‌ها انجام نشود، آینده خوبی در انتظار نیست و دیگر کلانشهر تهران نیز جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود، ضمن آنکه همه سازمان‌های مربوطه برای کاهش آلودگی هوا باید تلاش کنند.

به گفته وی، استاندارد سلامت «١٠٠ پی پی ام» و هوای پاک «٥٠ پی پی ام» است که به طور عمده آلودگی هوا بین ٥٠ تا ١٠٠ پی پی ام را هوای سالم قلمداد می‌کنیم، اما باید به دنبال بهبود این شرایط باشیم.
 
پیرموذن با بیان اینکه اکنون بنزین «یورو ٤» در همه جایگاه‌های سوخت تهران و کرج عرضه می‌شود، افزود: توزیع سوخت پاک یکی از «مُسکن‌ها» برای کاهش آلودگی هوا است که به موازات آن باید اقدام‌های تکمیلی در دیگر بخش‌ها نیز انجام شود.
 
نماینده مردم اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: هر چند توزیع بنزین پاک در پاک شدن هوا موثر است اما باید در نظر داشت که بنزین به تنهایی هوا را پاک نمی‌کند، بلکه باید با توسعه حمل و نقل عمومی، استاندارد سازی تولید خودروها برای استفاده از سوخت «یورو ٤» و فرهنگ سازی مدیریت مصرف سوخت اقدام‌های تکمیلی در این زمینه انجام شود.
 
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.